Biographie


Linie
CarolaGlaser_3 KopieCarola Glaser In Basel geboren, wuchs sie in einer Musikerfamilie auf. Ihre Ausbildung führte sie zunächst nach New York, wo sie bei P. Elkus am Mannes College of Music, später in Basel bei Prof. K. Widmer studierte (Bachelor/Konzertdiplom). Ihre ersten Engagements mit Partien wie die der Pamina, Micaela, Mimi, Gräfin und Elettra Idomeneo führten sie von Basel nach Oldenburg, Freiberg und Berlin. 2008 übernahm sie kurzfristig und mit großem Erfolg die Partie der Christine im Intermezzo von R. Strauss am Theater an der Wien unter Krill Petrenko. Daraufhin folgten Partien wie die der Elsa (Lohengrin) die Elisabeth (Tannhäuser), 2013 die Irene (Rienzi) und die Mariana (Liebesverbot). Dieses Jahr ergänzen Strauss Partien wie die der Arabella und der Salome ihre Arbeit. Gastspiele verbinden sie u.a. mit dem Theater an der Wien, mit dem Staatstheater Darmstadt,Oper Frankfurt, Landesbühnen Sachsen, Komischen Oper Berlin, der Oper Bonn, der Oper Rom, dem Seoul Arts Center und den Salzburger Festspielen. Im Konzert und Kammermusikalischen Bereich singt sie vorwiegend und gerne Werke wie das Verdi Requiem, War Requiem, Beethoven 9., Schönbergs Quartett op.2. oder Schostakowitschs A.Block Zyklus, aber auch die Französischen Orchesterwerke wie Chaussons Chant de l´amour et de la mer“ oder Ravels Sheherazade“ und die Orchesterlieder von Strauss und Liszt. Zunehmend widmet sie sich auch dem zeitgenössischen Repertoire. Sie arbeitet u.a. mit Dirigenten und Regisseuren wie V.Jurowski, J.Debus, J.M.Horstmann, R.Grüneis, K.Petrenko, S.Soltesz, G.Kuhn, H.Hollamann, S.Herheim, Chr. Loy, D.Micheletti und Hugo de Ana.

Linie
The Swiss native Carole Glaser, born in Basel, emanates from a musician family. She learned violin and piano before studying singing in Basel. She continued her singing studies in New York at Mannes College of Music with Peter Elkus and graduated four
years later with the Bachelor Degree of Music.

She received a number of scholarships and prizes, a.o. the Rubinstein Award; followed by Migros, Kieferhablitzel and Hans Huber Study Prizes. Ms. Glaser continued her studies in Basel at the Musikhochschule with Prof. Kurt Widmer and at the Opera School and concluded with the opera and concert diplomas. Master classes brought her to Edith Mathis, Ernst Häfliger, Joan Dornemann, Walter Berry, Renata Scotto, Anna Reynolds and Elisabeth Söderström.

Still during her studies she got engaged to the theatre in Biel (Friederike in „Jakob Lenz“), Basel (Barbarina, Jano, Sand- and Taumann, Vittoria – world premiere „Knastgesänge“ by Henze), Bern (Zofe in „Zwerg“) and shortly thereafter to Staatstheater Oldenburg. In Oldenburg lyric roles such as Baronin in „Wildschütz“, Annina in „Eine Nacht in Venedig“, Woglinde in „Götterdämmerung“, Nannetta in „Falstaff“ and Pamina formed her work.

Further guest appearances followed at Komische Oper Berlin („Liebe zu den drei Orangen“, Pamina), in Ludwigshafen („Armide“), Giessen („Fedora“) and at the opera in Frankfurt („Macbeth“ by Sciarrione), at the Festival de Verbier as Ilia and Festival Altenburg with „Mitridate“ and „Lucio Silla“.

Until 2007 Ms. Glaser was fest engaged with the Mittelsächsische Theater Freiberg, where she sang Mimi, Lisa in „Land des Lächelns“, Micaela, Christine in „Intermezzo“, Gräfin in „Nozze di Figaro“, Alice as well as Elettra in „Idomeneo“. She was heard with great
success as Violetta at Freilichtbühne Oberammergau and in Frankfurt. After a baby break Ms. Glaser sang in the new production „Intermezzo“ at Theater an der Wien in Vienna (Mo. Kirill Petrenko, stage master Christoph Loy). Recent contracts until 2012 led her to Thüringen for 9th Beethoven, to Eisenstadt for 4th

Mahler, opera Leipzig for Irene in „Rienzi“, to Prag for 9th Beethoven, Sao Paolo with „Iphigenie in Tauris“, to the Mittelsächsische Philharmonie for Ravel’s „Scheherazade“, to Basel with Scartazzini’s „Viaggiatori“, and as Helmwige to Darmstadt. 2012/13 she was heard in „Gianni Schicchi“ and „Suor Angelica“ at Theater an der Wien Vienna, as Irene in „Rienzi“ at the opera in Rome, as Helmwige in Darmstadt and with 9th

Beethoven in Basel and Zurich. 2013/2014 she is singing Mariana in „Liebesverbot“ and Rosalinde in Radebeul, „Der Traum ein Leben“ from Braunfels in Bonn, Salome in Seoul, she is second cast for Ms. Fleming at Easter Festival in Salzburg for „Arabella“ and can be heard with 9° Beethoven in Basel und Luzern. 2014/15 she will sing her Fidelio Leonore in Wetzlar.
Linie